10 Haziran 2016 Cuma

Osman Yavuz İNAL_şiiri + karikatürü

o.yavuz inal _ ...mizahveşiir'de/ilkyayım:08 Şub 2008_04:47 



GÖLGESİ BİLE GELEMEDİ

Bahçesinde ebruli çiçekleri
Erguvan ağaçları olan
Sahil kasabasındaki
Masal gibi evin
Biricik çocuğu idi...


Daha ilk sevdasına
Ya düştü ya düşecekti.
Yeni sevdalara
Çok kulaç atacaktı daha...

Savaşa çağırdılar
İki satırlık pusula ile...
Ön safta hazırdı yeri...
"İleri marş, ileri marş"
Diye bağırdı birileri...

Emir bu...
Bir gitti... Pir gitti bizimki...
Ardından bir gürültü, bir gürültü...
Sorma gitsin.

Sordum, soruşturdum
Oluk oluk akmış teri...
Gölgesi bile gelememiş geri...
Osman Yavuz İNAL
 *
HAKKI USTA

Onu bildim bileli
Aç kalmamak için
Çok çalıştı, çabaladı
Taştan çıkardı ekmeğini...

Yetmedi...
"-Değil aslanın ağzından
Midesinden çıkarırım dedi
Bir somun ekmeğimi."

Çıkardı da...
Ve çeyrek ekmeklik kısmını
Vergi diye ödedi...
Osman Yavuz İNAL

 * 
BAYRAM

Düşümde bile
Seni görsem...
O gün bana BAYRAM.
Osman Yavuz İNAL

 *
HAZİNE
 ........................"Gurbette sert esiyor yalnızlık."
Ne iyi etmişim de
Bir bir biriktirmişim
Gülümsemelerini...
Şimdi bozdurup bozdurup harcıyorum
Tükenmiyor hazinem...
Osman Yavuz İNAL


ELMA ŞEKERİ MEVSİMİ
 Bir kuş
Kanat çırpıyor.
Makine düzeninde.

Hadi, biraz daha gayret
Güzel kuş
Geç kalma sakın
Sıcak ülkelere doğru uç.

Seneye gelirken
Bize de
Elma şekeri mevsimini getir
Osman Yavuz İNAL

...ileti: 26 Eylül 2010_14:26

Hiç yorum yok: